(株)資生堂『資生堂百年史』(1972.06)

会社名 (株)資生堂
Kabushiki Kaisha Shiseido
書誌事項 [ 3300 / B095 ]資生堂百年史 / 資生堂 [編]
東京 : 資生堂 : 1972.06
223p : 挿図, 肖像 ; 29cm
Shiseido hyaku-nenshi
印刷: 凸版印刷, 大日本印刷 ; 縦組み ; 表紙に椿をデザイン
各種ID 『会社史総合目録 増補・改訂版』一連アイテム番号:1601 / 『主要企業の系譜図』図番号:7.3-37 / 『企業名変遷要覧』企業番号:1491
所蔵リンク
会社沿革と社史メモ
Company and Shashi Overview
1872年(明5)東京銀座に洋薬薬局として創業し、1897年(明30)から化粧品製造販売を始めた資生堂は、福原信三(ふくはら・しんぞう、1883-1948)社長の元で1915年(大4)経営の主体を薬品から化粧品に転換。合資会社を経て1927年(昭2)株式会社に改組、販売組織を整え内外に発展する。戦後は経営近代化を進め、常に最高の品質を追求するとともに消費者との共存共栄を目指している。85年史に続くこの100年史は、巻頭に5項目の経営理念と西欧文化吸収の窓口である銀座の写真を配置。本文は沿革を10章にまとめ、製品や広告宣伝物のカラー写真をふんだんに取り入れた編集。巻末資料も各項目を視覚的にわかりやすく表現している。
Shiseido was founded as a Western pharmacy in Ginza, Tokyo, in 1872 and began manufacturing and selling cosmetics in 1897. In 1915, under the directorship of Shinzo Fukuhara (1883-1948), the company moved from a focus on medicine to one on cosmetics. Shiseido was reorganized into a limited partnership company before becoming a joint-stock company in 1927, when its sales network was reorganized and the company developed both domestically and internationally. After World War II, Shiseido modernized its management systems and, along with the constant pursuit of the highest quality products, adopted the goal of co-existence and co-prosperity with consumers. Following from the 85-year history, the 100-year history started with the company’s five management principles and a photograph of Ginza, the point of entry for Western culture. The main text divides the company’s history into ten chapters and incorporates plenty of full-color photographs of advertising materials and products. In addition, in the materials section at the end of the book each item is presented visually.
日経業種 化学工業
会社名・団体名変遷図
渋沢栄一伝記資料事業名
センター・ブログ
PermaLink https://shashi.shibusawa.or.jp/details_basic.php?sid=3300
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